Umiestnenie môjho loga v slovenskej logo galérii logorevue

Jedno z mojich lôg sa zapáčilo stránke http://www.logorevue.sk/ a oslovili ma, že by ho chceli umiestniť vo svojej galérii. Možno, že sa jeden z mojich najlepších logotypov dostane aj do knižky, ktorú táto stránka zabezpečuje a plánuje vidať v roku 2008.

Je to pre mňa veľmi povzbudzujúce, keď sa moja práca páči ľuďom a ešte viac si to Vážim ak ľuďom, ktorí sa do tejto problematiky vyznajú. Logotype ako aj vytvorenie firemnej identity je náročná záležitosť a nápad je niekedy nezaplatiteľný.

Rozhodol som sa spýsať niečo zo zákulisia tohto loga.

Zadanie znelo prerobiť pôvodné logo online služby, ktorá ponúka tlač a distribúciu tlačových materiálov. Celé to bolo v rámci kompletného redizajnu webovej stránky a celej značky. Pri modernizácii vzhľadu webovej stránky a zmene celej indentity bolo samozrejme nutné vymyslieť niečo vystihujúcejšie. Farebnú schému (modrá a čierna) som mal podľa zadania ponechať.

klarmann staré pôvodné logo

Keďže pôvodné logo bolo len textové a nenavodzovalo žiadne emócie alebo predstavy blízke názvu, pôsobnosti a zameraniu tejto spoločnosti, rozhodol som sa skombinovať slová z názvu. Vychádzal som z troch vecí. Klarr ako postava tvoriaca panáčika (slovo Mann po nemecky) v spojení s grafikou, ktorá má vyvolávať slovo print, pretože webová adresa sa volá klarmann-print.de. Prvá verzia by mala vystihovať vlastne to K zo slova Klarr položené na farebnom papieri. Keď som ale doplnil ešte bodku k tomu K a tak som vytvoril vlastne postavu človeka, čo zas symbolizuje to nemecké Mann, čiže človek.

verzia 1

Druhá verzia je vlastne ten istý nápad, ale nožička postavy nie je dokončená a slovo print je zachytené v štetci, ktorým sa dokončuje “múdri človek”.

verzia 2

Sklon postavy by mal dotvoriť ešte lepší 3D efekt, ktorý bol zachytený v ohnutí papiera ako aj štetcom.

Ešte prikladám rôzne variácie použitia loga:

klarmann logo použitie

V týchto rôznych možnostiach použitia loga môžete postrehnúť aj tieň, ktorý vrhá panáčik alebo podkladový papier. Je to spôsobené tým, že logo je určené hlavne pre webovú stránku a momentálne sú takéto rôzne tieniky trendy. Môže byť spôsobené web2.0 štýlom., ktorý sa mi momentálne páči a určite som sa aj ním inšpiroval a v tomto štýle sa mala viesť aj celá webová stránka. Tieň takto dotvára logo a dáva mu ešte väčšiu priestorovosť.

Na obrázku môžete vidieť aj verziu pri použití štyroch ďalších farieb, ktoré mali ešte viac zmodernizovať toto logo. Jedna slovenská web-dizajnérka (Lucia Kubinská alias Lulka) ma raz upozornila, že mám pri grafických návrhoch pre webové stránky používať viac farieb a zobral som si to k srdcu aj pri tomto návrhu. Pestrejšími a hlavne viacerými farbami som si pripravil priestor na použitie týchto farieb na webovej stránke a tým som oživil celú identitu od studenšej modrej a čiernej k farbám sviežejším.

Font použitý v samotnom názve spoločnosti je Trebuchet, čo bolo ovplyvnené tým, že to je logo pre online službu a celá identita používa tento font. Toto písmo je predvolene nainštalované v operačnom systéme MS Windows. Preto by sa dalo logo použiť na webovej stránke ako text a zformátovať na požadovanú veľkosť a hrúbku pomocou kaskádových štýlov a nie pomocou obrázku. Je to lepšie pre vyhľadávače, ale to už je iná téma. Takisto Trebuchet je krásne čitateľný a po boku Tahomy, Arialu, Verdany a Georgie je to jedno z najpoužívanjších písiem na internetových stránkach.

Aj keď ide o jedno z mojich najpovedenejších logotipových prác, klient nakoniec nezmenil doteraz svoje logo a používa staré.

Kompletné info o logu:

Názov loga:
Klarmann – www.klarmann-print.de

Designer:
Ivan Potančok – www.ivusko.sk

Klient:
Klarmann

Rok vzniku:
2007

Tagy: print, logotype, logo, CI, firemná identita, coprorate identity, klarmann

Pridaj komentár

Your email address will not be published. Required fields are marked *